Pravnik.com.uaТвоя нарадча кімната ;)

Відповідальність за відсутність медичної аптечки, знаку аварійної зупинки: чи правомірні штрафи за це???

 
Сообщения: 131
Зарегистрирован: 08.10.2018

Відповідальність за відсутність медичної аптечки, знаку аварійної зупинки: чи правомірні штрафи за це???

Сообщение #1 AndreyPravnik » 17.01.2019, 11:30

На сьогодні в Україні склалася досить негативна практика застосування адміністративних санкції, у вигляді штрафів, за відсутність медичної аптечки, знаку аварїнойої зупинки в авто.

Зазвичай Поліцейські при складанні протокола про вчинення адміністративного правопорушення посилаються на порушення статті частини 1 статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення (надалі - КУпАП), за яку передбаченна санкція:

"... тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян." (340 грн.)

Стосовно правомірності даного потрібно розібратися з тим, що саме написано в нормативних документах, оскільки саме не знанням цих статей й користуються правоохоронці при складанні протоколів.


ч. 1 ст. 121 КУпАП передбачено:

"Керування водієм транспортним засобом, що має несправності системи гальмового або рульового керування, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (темної пори доби) чи інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнаний з порушенням відповідних правил, норм і стандартів, -
тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян."
Тобто це порушення стосується порушення правил керування транспортним засобом та правил користування ремнями безпеки або мотошоломів.


п. 31.4 Правил дорожнього руху зазначнено:
Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам:

п. "Є" п. 31.4.7. Правил дорожнього руху зазначено:
відсутні:
медична аптечка з нанесеними на неї відомостями про тип транспортного засобу, для якого вона призначена, — на мотоциклі з боковим причепом, легковому, вантажному автомобілі, колісному тракторі, автобусі, мікроавтобусі, тролейбусі, автомобілі, що перевозить небезпечний вантаж;
знак аварійної зупинки (миготливий червоний ліхтар), який відповідає вимогам стандарту, — на мотоциклі з боковим причепом, легковому, вантажному автомобілі, колісному тракторі, автобусі;
на вантажних автомобілях з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т і в автобусах з дозволеною максимальною масою понад 5 т — противідкотні упори (щонайменше два);
проблискові маячки оранжевого кольору на великовагових та великогабаритних транспортних засобах;
працездатний вогнегасник на легковому, вантажному автомобілі, автобусі.


Застосування штрафів за відсутність аптечки в авто є неправомірним оскільки відсутність аптечки не впливають на порушення правил керування транспортним засобом тому, що ст. 121 КУпАП передбачено керування водієм транспортним засобом, що має несправності системи гальмового або рульового керування, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (темної пори доби) чи інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнаний з порушенням відповідних правил, норм і стандартів.
Відсутність аптечки або знаку аварійної зупинки не підпадає під такий перелік несправностей транспортного засобу.


Отже, разі відсутності аптечки або знаку аварійної зупинки не підпадає під дію ст. 121 КУпАП.
При виявленні відсутності вищезаначеного Поліцейському, і Вам у разі виявлення того що в адмін протоколі зазначаються порушення ст. 121 КУпАП, потрібно посилатися на вище сказана, та наполягати на вписанні в протокол порушення ст. 125 КУпАП, а саме Інші порушення правил дорожнього руху, за що передбачено застосування попередження до порушника.


Статею 125 КУпАП передбачено:
"Інші порушення правил дорожнього руху, крім передбачених статтями 121-128, частинами першою і другою статті 129, статтями 139 і 140 цього Кодексу, -
тягнуть за собою попередження."

 
Сообщения: 131
Зарегистрирован: 08.10.2018

Сообщение #2 AndreyPravnik » 17.01.2019, 11:39

У разі якщо транспортний засіб використовується для надання послуг з перевезення пасажирів, то вищевказана аргументація є не актуальною, оскільки таке порушення прямо передбачено в ч.2 ст. 121 КУпАП.


Ч.2. ст. 121 КУпАП передбачено:

Керування водієм транспортним засобом, який використовується для надання послуг з перевезення пасажирів, що має несправності, передбачені частиною першою цієї статті, або технічний стан і обладнання якого не відповідають вимогам стандартів, правил дорожнього руху і технічної експлуатації, -
тягне за собою накладення штрафу в розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
(680 грн.)

Аватара
 
Сообщения: 170
Зарегистрирован: 05.10.2018
Откуда: Киевская область
Специализация: Защита прав потребителей

Сообщение #3 Pravnik » 17.01.2019, 11:56

До того ж, перевірка наявності аптечки не є причиною для здійснення зупинки транспортного засобу (авто), тому така перевірка може бути виконана у наслідок вчинення водієм порушень правил дорожнього руху або за наявності таких підстав:

Стаття 35 ЗУ "Про національну поліцію". Зупинення транспортного засобу

1. Поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі:
1) якщо водій порушив Правила дорожнього руху;
2) якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;
3) якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об’єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;
4) якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;
5) якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;
6) якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;
7) якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;
8) якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;
9) порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв;
10) якщо зупинка транспортного засобу, який зареєстрований в іншій країні, здійснюється з метою виявлення його передачі у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту.
Перш за все поліцейський повинен почати діалог з озвучення причини зупинки, яка має відповідати одному з передбачений пунктів. Озвучення іншої причини зупинки доводитиме незаконність висування вимоги зупинки, через що весь подальший діалог має бути спрямований за встановлення причин ведення поліцейським незаконної діяльності.


Вернуться в Штрафы, лишение права управления



Кто сейчас на форуме

Сейчас этот раздел просматривают: 1 гость