Сторінка 1 з 1

Звернення на Мінрегіон стосовно неможливості припинення дії договорів на утримання будинків

Повідомлення #1Додано: 04.01.2019, 14:43
Pravnik
Міністерство регіонального розвитку,
будівництва та житлово-комунального господарства України
-----------------------------------------------------
01601, м. Київ,
вул. Велика Житомирська, буд. 9
Звернення

Комунальне підприємство Міської ради житлово-експлуатаційна контора № (далі – КП ЖЕК № або Підприємство) є виконавцем послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій та надає послуги відповідно до структури тарифу, затвердженого рішеннями виконавчого комітету Міської ради «______» від ______ року за № (далі – Рішення).

У зв’язку із введенням в дію 1 травня 2019 року нового Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII від 9 листопада 2017 року (далі – Закон № 2189-VIII), положення Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 1875-IV від 24 червня 2004 року (далі – Закон № 1875-IV) втрачають чинність.

При цьому, норми Закону № 1875-IV від 24 червня 2004 року, що регулюють надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, управління будинком, спорудою або групою будинків, ремонту приміщень, будинків, споруд, на підставі п. 2 розділу VI Закону 2189-VIII від 9 листопада 2017 року наразі вже втратили чинність. Зокрема, органи місцевого самоврядування більше не мають повноважень встановлювати тарифи на житлово-комунальні послуги, відповідно до чого та на підставі пункту 31 розділу VI Закону № 2189-VIII від 9 листопада 2017 року, послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій надаються та надаватимуться виключно по поточним, наразі затвердженим тарифам, що не можуть змінюватися в майбутньому.

Разом з тим, вже станом на січень 2019 року поточні тарифи на відповідні послуги можна вважати такими, що не відшкодовують витрати нашого Підприємства.

Виходом з даної ситуації є перехід нашого та інших подібних до нашого підприємств на нову модель організаційно-правових відносин зі споживачами відповідних послуг, зокрема шляхом укладання договорів про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.

Проте, здійснення такого укладання є можливим лише за умови обрання нашого Підприємства у якості управителя багатоквартирними будинками, рішення про що може бути прийнято виключно за результатами належного проведення зборів співвласників таких будинків (ч. 1 ст. 9 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»).

Відповідно до пункту 31 розділу VI в Закону № 2189-VIII від 9 листопада 2017 року, договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладені до введення в дію норм цього закону, що регулюють надання послуг з управління багатоквартирним будинком, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами (у тому числі вивезення побутових відходів за наявності), до дати набрання чинності договорами про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що укладені за правилами, визначеними цим законом.

У зв’язку з цим виникає проблема, що полягає у небажанні значної кількості співвласників багатоквартирних будинків приймати участь у проведенні зборів та виносити позитивне рішення стосовно обрання управителя. Окремі групи мешканців попри дію економічно необґрунтованих тарифів та потенційну неможливість забезпечення санітарно-гігієнічних вимог проживання людей та їх перебування в приміщеннях, забезпечення технічних вимог до експлуатації будинку (споруди), підтримання несучої спроможності конструкцій та експлуатаційних характеристик внутрішньобудинкових мереж і систем відповідними підприємствами, навмисне будуть перешкоджати укладанню нових договорів за для заощадження власних коштів на оплату житлово-комунальних послуг.

Фактично це означатиме, що до моменту обрання нашого Підприємства у якості управителя, на підставі пункту 31 розділу VI Закону № 2189-VIII від 9 листопада 2017 року, вже укладені договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій продовжуватимуть діяти за умов існування економічно необґрунтованого тарифу, за яким наразі відбувається оплата відповідних послуг.

В свою чергу, відповідно до умов укладених договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, фактична дата закінчення строку їх дії має настати не раніше ніж через рік (відносно дати подання даного звернення).

Отже, наразі у нашого Підприємства відсутня реальна можливість ініціювати розірвання договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, через що за відсутності укладених договорів про надання послуг з управління багатоквартирним будинком ми будемо змушені виконувати договірні зобов’язання стосовно надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в збиток власним фінансовим інтересам.

Оскільки наше Підприємство відповідно до затвердженого статуту діє на умовах самофінансування та самоокупності, така ситуація в недовгостроковій перспективі призведе до реальної неможливості надання відповідних послуг та цілковитого банкрутства.

У зв’язку з вищевикладеним, просимо Вас надати роз’яснення стосовно того, яким чином договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій можуть бути достроково розірвані з метою подальшого укладання договорів про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Яким чином договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій можуть бути достроково розірвані у разі небажання співвласників багатоквартирних будинків укладати договори про надання послуг з управління багатоквартирним будинком?